Stappenplan voor het aanmeten van een pruik of haarwerk
1. Neem contact op met ons (vrijblijvend en gratis intake binnen 5 dagen)
U maakt een afspraak met ons voor een vrijblijvend en gratis intakegesprek – binnen 5 dagen – in een speciale haarwerkruimte. Of als u dat prettiger vindt, komen we aan huis of in het ziekenhuis. We passen ons aan u aan.
2. Wensen kenbaar maken
Tijdens het intake gesprek bespreekt u met Marion, Ellen, Inge of Richelle uw wensen voor uw haarstuk, pruik, haarwerk of alternatief haarwerk. Er is keuze uit honderden modellen en kleuren van echt haar of synthetisch haar. Marion, Ellen, Inge of Richelle zal u voorlichten over de voor- en nadelen. Samen maakt u een keuze uit verschillende soorten haarstukken, pruiken of haarwerken en wordt er direct een nieuwe afspraak gemaakt wanneer u deze haarwerken kunt komen passen.
Wanneer is een maatwerk haarwerk geschikt?
Een maatwerk haarwerk is speciaal gemaakt voor u. Tijdens een gesprek geeft u uw wensen aan. Qua maat, dikte en haarkleur past het maatwerk haarwerk precies bij uw wensen. Vaak maken onze medewerkers een kleurenstaal op basis van een plukje van uw eigen haar. Ook maken zij een mal op basis van uw schedel. Zo sluit uw maatwerk haarwerk precies aan bij uw maten. De levertijd voor een maatwerk haarwerk is ongeveer veertien tot zestien weken. Daarom adviseren onze medewerkers maatwerk wanneer er geen spoed bij is.
Wanneer is een confectie haarwerk passend?
Gaat u voor een confectie haarwerk, dan kunt u kiezen uit een zeer uiteenlopende collectie bestaande haarwerken van hoge kwaliteit. Onze medewerkers informeren u graag over de ruime mogelijkheden. Door onze ruime voorraad kunnen wij vrijwel altijd direct leveren. Mocht het haarstuk of haarwerk toch besteld moeten worden, dan is de levertijd van confectie haarwerken meestal één a twee dagen. Daarom adviseren onze haarwerkers vaak confectie in geval van ziekte.
3. Haarwerk gebruiken
Nadat u uw keuze heeft gemaakt kunt u de pruik, het haarwerk of het haarstuk direct gebruiken. Waar nodig kan het haarwerk nog in model worden geknipt, zodat het helemaal naar wens is. Zodra een maatwerk haarwerk binnenn is kan het haarwerk ook direct worden gebruikt.
Haarwerk of haarstuk reserveren
Natuurlijk kan het zo zijn dat u het haarwerk of haarstuk niet per direct nodig heeft, of dat u er nog even over na wilt denken. In zo’n geval kunnen wij uw haarwerk of haarstuk voor uw reserveren, dit kan voor 3 weken en tot maximaal 6 weken.
4. Factuur opsturen
Maakt u zich zorgen over de kosten van uw haarwerk? Tijdens het passen vertellen wij u altijd wat het gaat kosten. Als u uw verzekeringsnummer en eventuele thuiszorgpas of doorverwijsbrief aan ons doorgeeft, zoeken wij uit of u naast de basisvergoeding (€431,-) ook nog voor aanvullende vergoeding in aanmerking komt.
U ontvangt van ons een factuur met de kosten, en wij regelen de declaratie voor u. Wij zijn aangesloten bij alle verzekeraars.
5. Klachten
Als u niet tevreden bent over de oplossing die Confident Haarzorg u biedt, dan kunt u zich wenden tot De Geschillencommissie Uiterlijke Verzorging, Postbus 90600, 2509 LP Den Haag.
Digitaal uw klacht indienen kan ook direct via www.degeschillencommissie.nl . Bekijk hier meer.
Of u vraagt telefonisch een klachtenformulier bij hen op via 070-3105310 (ma t/m vr van 9.00 – 17.00 uur).